پسر خاله، پسر عمو
آیینه حجاب و عفاف
یک شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 11 قبل از ظهر ::  نويسنده : مهین پناهی
 
 
 

بعضی چیزها را که آدم می شنوه نمی دونه چی بگه. رفیقی داشتم  که می گفت: سر کلاس درس، آخر وقت کلاس گفتم یک کم با بچه ها در زمینه مسائل دینی صحبت کنم و راجع به بحث محرم و نامحرم صحبتی داشته باشم و بگویم که در دین ما بعضی از انسان ها هستند که ما باید موی خودمان و بدن خودمان را از آن ها بپوشانیم و اگر با سر و بدن برهنه و یا نیمه عریان در مقابلشان باشیم  گناه کرده ایم. و این بحث محرم و نامحرم در آن روز واسم خیلی جالب بود از آن جا که یکی از دانش آموزان از من سوال کرد:
آقا پسر خاله هم به ما نامحرم است؟ و یکی دیگه هم پرسید پسر عمو چطور؟ هنوز نمی دانستند که پسر خاله و پسر عمو با آدم نامحرمند نمی دونستند که مقابل پسر خاله و پسر عمو واجبه که موهاشون رو بپوشونند و چه بسا وقتی مهمانی هاشون تموم می شد و غریبه ها می رفتند و جمع می شد جمع فامیلی می گفتند: آخیش، و  روسری رو از سر در می آوردند و با یک لباس نامناسب جلوی پسر خاله و پسر عمو می چرخیدند به این عنوان که این ها فامیلند و مثل برادرم هستند و من با این ها از بچگی بزرگ شدم مگه میشه نامحرم باشند؟

در جواب این عزیزان گفتم آیا تا به حال دیدید و یا امکان دارد با برادر خودتان یا پدر خودتان یا عمو و دایی خودتان ازدواج کنید؟ سریع گفتند: استغفرالله این چه حرفیه از شما بعیده؛ ما حتی فکر ازدواج با این ها رو هم نمی کنیم و تا به حال هم ندیده ایم و شرم می کنیم از چنین فکری و بعد گفتم: آیا دیده اید و یا احتمال می دهید یک روزی با پسر عمو و پسر خاله و پسر دایی ازدواج کنید؟ گفتند: خوب بعید نیست احتمالش هست در جواب گفتم: مگر شما نگفتید آن ها مثل برادر شما هستند؟ پس چطور تصور کردید ازدواج با آنان را؟ خود همین یک دلیل ابتدایی است که دلالت می کنه شما با آن ها نامحرمید. اگر توی زمون بچگی با هم مثل برادر و خواهر بودید اقتضای سنتون بوده و الان سن شما اقتضای چیز دیگری را داره .
امیدوارم گوش به حرف دین باشیم و محرم و نامحرم های خودمون را بشناسیم و من این پست را فرصت مناسبی دیدم تا محرم و نامحرم هایی که شرع به ما معرفی کرده است را تا حدودی برای شما عزیزان بیان کنم، و امیدوارم در پست های آینده بطور کامل بتوانم همه محارم و نامحرم ها را معرفی نماییم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ایینه حجاب وعفافو مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 38358
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

تبلیغات پیامکی